Fruits, vegetables and breast cancer risk: a systematic review and meta-analysis of prospective studies
Breast Cancer Research and Treatment, 06/21/2012
Clinical Article
Aune D et al. – In this meta–analysis of prospective studies, high intake of fruits, and fruits and vegetables combined, but not vegetables, is associated with a weak reduction in risk of breast cancer.
Methods- The authors searched PubMed for prospective studies of fruit and vegetable intake and breast cancer risk until April 30, 2011.
- They included fifteen prospective studies that reported relative risk estimates and 95% confidence intervals (CIs) of breast cancer associated with fruit and vegetable intake.
- Random effects models were used to estimate summary relative risks.
- The summary relative risk (RR) for the highest versus the lowest intake was 0.89 (95% CI:0.80–0.99, I 2=0 %) for fruits and vegetables combined, 0.92 (95% CI:0.86–0.98, I 2=9%) for fruits, and 0.99 (95% CI: 0.92–1.06, I 2=20%) for vegetables.
- In dose–response analyses, the summary RR per 200g/day was 0.96 (95% CI:0.93–1.00, I 2=2%) for fruits and vegetables combined, 0.94 (95% CI:0.89–1.00, I2=39%) for fruits, and 1.00 (95% CI:0.95–1.06, I2=17%) for vegetables.



