Intake of Fruits and Vegetables and Risk of Pancreatic Cancer in a Pooled Analysis of 14 Cohort Studies
American Journal of Epidemiology, 08/09/2012
Clinical Article
Koushik A et al. – The results suggest that fruit and vegetable intake during adulthood is not associated with a reduced pancreatic cancer risk.
Methods- The authors examined fruit and vegetable intake in relation to pancreatic cancer risk in a pooled analysis of 14 prospective studies from North America, Europe, and Australia (study periods between 1980 and 2005).
- Relative risks and 2–sided 95% confidence intervals were estimated separately for the 14 studies using the Cox proportional hazards model and were then pooled using a random–effects model.
- Of 862,584 men and women followed for 7-20 years, 2,212 developed pancreatic cancer.
- The pooled multivariate relative risks of pancreatic cancer per 100–g/day increase in intake were 1.01 (95% confidence interval (CI): 0.99, 1.03) for total fruits and vegetables, 1.01 (95% CI: 0.99, 1.03) for total fruits, and 1.02 (95% CI: 0.99, 1.06) for total vegetables.
- Associations were similar for men and women separately and across studies.



